HTML

drogosok ügyvédje

Ezt az oldalt egy nagy tudású, okos és általam nagyrabecsült ügyvéd tiszteletére hoztam létre. Ő az, aki ha baj van, bemegy érted még a tömlöcbe is, az őrök szeme láttára kihoz onnan, majd hazavisz, és édesanyádnak átad.

Friss topikok

  • Barbiikaa: @Shingaku: Szia! Sajnos nem jo a link, pedig erdekelne. Elerheto mashol is?:) (2018.09.09. 15:27) űrsütirecept
  • Barney_: @suicidal: Mi az a xanner?? (2017.09.15. 16:15) Ne halj meg, mint Heath Ledger
  • gépeklázadása3: Nekem nincsen komoly ellenvetésem a legalizálással, de azt azért tudni kéne, hogy ebből is csak eg... (2012.06.21. 23:29) Tömény, gyógyszer/sosem kényszer
  • SzidiAnyu: :)) Nagyon jókat nevetek :) Ez komolyan Űr süti :P Azért én egy lájtosabbat csinálnék :)) Ja meg ... (2012.06.19. 14:12) Űrsütirecept II.
  • Exkertesz: Szerintem poénnak szánta az ügyvéd úr....Csak szarul sült el... (2010.01.13. 07:09) nagyon durván drogoznak a rendőrök

Linkblog

Szívás

2008.10.09. 13:04 :: salamon

A brit Beckley Alapítvány tudósai szerint szerint a fű sokkal ártalmatlanabb, mint az alkohol vagy a cigaretta, írja a medizona.hu. A jótékonysági szervezet szerint „a marihuánával összefüggő ártalmak zömében a tiltásával kapcsolatban merülnek fel, különös tekintettel a szociális ártalmakra a letartóztatások és bebörtönzések miatt. Csak egy szabályozott piacon keresztül védhetjük meg a fiatalokat az erősebb drogoktól”

Ezen a bejelentésen akkor túl is vagyunk, és hogy senki nem kapott a szívéhez, és a nemzeti katarzis is elmaradt, az a közelmúlt fényében egyáltalán nem meglepő.

Régi történet, hogy akkor most az alkohol károsabb-e vagy a fű, és ha az alkohol, akkor ez a tény, mennyiben releváns annak tükrében, hogy Magyarországon az alkoholnak "nagyobb hagyománya van", mint a fűnek. Ez az az érv ugyanis, ami a drogokról folyó diskurzus legnagyobb akadálya, és a magyarországi politikai erők kiskapuja egyben.

Annak megválaszolásához, hogy hogyan lett a fű egyszer a gonosz eszköze, egyszer meg összehasonlítási alap, nem is kell messzire visszamenni az időben, és nem az Alkotmánybíróság sajtpapírhoz méltó állásfoglalására gondolok.

A történet az Independent tavalyi címlapos bocsánat kéréséig vezethető vissza. A szerkesztőség az elmúlt tíz évben a marihuána dekriminalizálása mellett tört lándzsát, mert a fű tényleg nem annyira káros, mint amennyi kárt a fű fogyasztóinak üldözése okoz, de a szerkesztőség a skizofréniával kapcsolatos félreértések miatt megváltoztatta álláspontját.

A lap állásfoglalása muníciót szolgáltatott ahhoz, hogy a fű dekriminalizálásának, ne adj isten legalizálásának gondolatát is lesöpörjék az asztalról.

Magyarországon a semmiből hirtelen önjelölt drogszakértők léptek elő, hogy az Európában egyre magasabb hatóanyagú fűről kezdjenek értekezésbe, anélkül, hogy tudnák, miről is van szó tulajdonképpen. Itthon az Index nem ájult el az Independenttől, sőt azóta a brit szerkesztők is visszakoztak a bocsánatkérésből.

Ami viszont ittmaradt, az a totális félreértés: Hamvas Bélát egy haszonnövénnyel hasonlítjuk össze, komoly emberek emelik fel mutatóujjukat figyelmeztetőül, hogy elmondják, aki a skizofréniára hajlamos, az skizofréniás lehet. Az alkohol- és cigarettafogyasztásba belehalt tízezrekre viszont hatóságilag legyintünk, és már ott tartunk, hogy az állam azt sem tudja, milyen drogok cserélődnek gazdát a feketepiacon.

Az államnak emellett arról a legvisszafogottabb becslések szerint is százezres drogfogyasztó-csoportról sincs fogalma, amely - attól függetlenül, hogy tiltják a fogyasztást, vagy sem - minden héten elindul, hogy szokásos hétvégi vagy hétköznapi cuccát beszerezze.

Aki minőséget akar szolgáltatni, az megy a börtönbe, mint az a taktaszadai fiatal, aki nem kevesebb, mint 28 tő kenderrel bukott meg. Aki őszintén felfedi fogyasztási szokásait, az a bíróságon végzi, maradnak tehát a többségükben problémamentes sufniszívók, akikkel egymillió alkoholbeteg, és ki tudja hány millió dohányos áll szemben. 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://drogosokugyvedje.blog.hu/api/trackback/id/tr52704976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

QM 2008.10.09. 13:59:19

Hogy úgy van! És az alkoholizmusban elhalálozók száma, az semmi ahhoz képest, hogy közuti balesetben mennyien elpusztulnak. Vagy vegyük pl.: a vízbefulásokat, vonatbaleset?
Sőt ne álljunk itt meg! Mennyien születnek már gyárilag hülyén? És mennyien lesznek a drogtól hülyék? Na? Na, ugye!
Remélem, az érvrendszeredet (önigazolási próbálkozásaid) ezen agylágyulásos ötleteimmel gazdagítani tudtam.
További kellemes önpusztítást kívánok, néked.
Öngondoskodás, nem gyereknek nézve társadalmunkat: Aki hülye, az haljon meg!(Közigazgatási eljárás nélkül)

ford? 2008.10.09. 14:07:21

csak azt nm értem az életés.. logo mi célbol van ott

salamon 2008.10.09. 14:09:07

jobb lett volna egy élet vs irodalom, de nem találtam hirtelen.

Funkerman 2008.10.09. 14:20:11

QM:::::: Végülis... kezdjünk már el úgy élni, hogy semmit nem viszonyítunk semmihez. Jó lesz meglásd.

Carl Lazlo, Esq. 2008.10.09. 14:30:24

QM 2008.10.09. 13:59:19

Csak mellesleg megjegyezném, hogy évente legalább 2 (kettő) nagyságrenddel kevesebb ember hal meg Magyarországon közlekedési balesetben, mint az alkoholizmusban és az azzal összefüggő betegségekben.

QM 2008.10.09. 15:34:00

Toyo
Az "érv gyártás" része volt a viszonyításosdi, ami igazolná az igazolhatatlant. Magyarul: Nem én kezdtem. Én csak rá kívántam világítani, pontosan arra, hogy ezen hamis "érvrendszer" = hasonlítgatás = NEM ÉRV.

QM 2008.10.09. 15:35:36

Carl Lazlo

Nem mindegy? Lásd előző böffenetem. Ezek nem érvek a drogok legalizására.

Carl Lazlo, Esq. 2008.10.09. 15:38:34

De. Mindegy. Ezért írtam, hogy mellékesen megjegyezném. Szövegértés?

QM 2008.10.09. 15:42:56

O.K. mellékesen O.K.

XoniX 2008.10.09. 16:02:15

QM demagog vagy. Megprobalom elmagyarazni, bar van egy ojan erzesem, hogy nem akarod megerteni...
A drogok hasznalata valasztas kerdese: eldontom, hogy mit fogyasztok. Csokit, kavet, cigit, alkoholt, fuvet. Mindegyik egeszsegtelen, de az utolsonak felsorolt anyag eseten buntetest helyez kilatasba az allam, annak ellenere, hogy nem kimutathato a tarsadalomra gyakorolt karos hatasa az alkohollal szemben. Azert nem kimutathato, mert illegalis es igy nem lehet rola elemzest kesziteni. Az alkoholfogyasztas karos hatasairol evszazadokra visszamenoleg rendelkezesre allnak a tapasztalatok, 'hallgatolagosan' elfogadjuk a reszegen verekedest, randalirozast - hiszen az mijen franko balhe! Ezzel szemben nincs dokumentalt bizonyitek arra, hogy fuszivas hatasara barki eroszakos lett volna. Igaz, a media ezt sujkolja, de ettol meg nem valik igazza.
Az altalad emlitett vizbefulas, vonatbaleset, stb. ojan esemenyek, amejeknek semmi koze a temahoz - egyesekkel megtortennek es ennyi. Kuzdhetunk ellene, de attol meg egy reszeg autos barmikor eluthet a zebran - mint ahogy meg is tortent nem is 1x a kozelmultban.

majdazténtudom 2008.10.09. 16:26:13

RaCs
Értelmes dolgot írsz, kár volt elrontani ezekkel az "oJan" meg "miJen" dolgokkal. :(

Sz. Z. Panda 2008.10.09. 16:42:19

Rohadtul nem értem , hogy mire jó a füvezést az alkohol cigaretta kombóval hasonlítgatni. Egyik sem jó, nem így kellene ezt publikálni. De ne értsetek félre, miattam mindenki azt szív/iszik, amit akar és úgy nyírja ki magát, ahogy neki jólesik. Ugyanakkor a marihuána-fogyasztónak biztos rosszul esne, ha a heroinistával emlegetnék egy lapon, ha a másik oldalt megnézzük, ugyanúgy óriási különbség van az alkoholizmus és 2 sör elfogyasztása között. Ha mégis e kettőt akarjuk hasonlítgatni -én nem akarom-, akkor bizony van különség a 2 sör és egy joint között is.

Környezetemben történt gimiben sok-sok évvel ezelőtt, hogy osztálytárs folyton betépve jelent meg a suliban. Nem volt szép látvány, azt sem tudta, hol is van éppen. Pedig ugyanennek a korosztálynak a dohányzását és alkoholos ámokfutását elnézzük, mégis azt érzem, hogy az előbbi engem sokkal inkább taszít. A jelenlegi állapotok biztosan katasztrófálisak e téren.

A másik, hogy aki marihuánát akar szívni, az a szobájának kis sarkában termesszen magának szobanövény gyanánt, nem hiszem hogy az annya/apja/testvére/barátja/lakótársa/kedvese feljelentené ezért. Ezt úgysem lehet egész nap szívni...

Bergeroth 2008.10.09. 16:53:35

QM.
Pár szóban elmondanád nekem, hogy TE mit tekintesz drognak?

Sz. Z. Panda 2008.10.09. 16:53:56

Ez is tetszett:
"...fű tényleg nem annyira káros, mint amennyi kárt a fű fogyasztóinak üldözése okoz,..."
Ezt így hogy? A szervezetre gyakorolt hatást összemosni a jogi/társadalmi következményekkel.

Még az jutott eszembe, hogyha valaha megérjük, hogy legalizálják a füvet idehaza, ez további kérdéseket is felvet:
Hogyan mondod meg a 15-16 éves gyerekednek, hogy ne füvezz bazz, mikor ő a pofádba vágja, hogy nem lehet az ördögtől való, ha legálisan kapható, stb. Mert azzal sem áltatnám magam, hogy mindenki a 30-as évei derekán - már a leépülés kezdeti szakaszában :(( - kezdi el, hiszen akárcsak a dohányzást, az pont az előbbi korosztály velejárója.

Carl Lazlo, Esq. 2008.10.09. 17:09:05

kozmonauta 2008.10.09. 16:42:19

Suliban befüvezve megjelenni gáz. Atombekúrva szintén. (Persze a sulibuli, osztálykirándulás az más.) Nálunk volt olyan arc, akinek ezért volt fegyelmi tárgyalása.

Sz. Z. Panda 2008.10.09. 17:14:09

Carl:
Persze, mindkettő gáz, ilyet is és olyat is láttam személyesen, a szünetekben stikában elszívott bláz is ciki. A sulibuli és osztálykir. valóban más tészta. :))
Ez csak egy példa volt, csak belegondoltam, hogyha akkoriban nem _csak_ cigizek, hanem mondjuk nyomok mellé pár jointot is, persze szigorúan a tanitás és iskolai happening végeztével...

Carl Lazlo, Esq. 2008.10.09. 17:20:36

Egyébként úgy magyaráznám (és fogom) el neki, hogy miért ne füvezzen/igyon/cigizzen/ (vagy ha mégis, akkor mértékkel), hogy elmagyarázom neki a veszélyeit. Ha jól tudom 18-év alatt a cigit és piát sem szerezhet (elvileg), tehát semmiképpen nem azzal fogok érvelni neki, hogy azé' ne mer' tilos!

Sz. Z. Panda 2008.10.09. 17:33:17

Igaz, bár az "elvileg" müködését minden nyári este tapasztalom a belvárosban.
Nekünk anno megmuttatak egy heroinfüggő leszokásáról, annak pokoli perceiről szoló filmet, de nem hinném, hogy emiatt nem éltem semmilyen nem legális szerrel, hiszen a hiányérzet látványa és annak megélése ugye köszönőviszonyban sincs.
Én valahogy felfogtam, hogy milyen következményekkel járna - a folm előtt, attől függyetlenül, de nincs ezzel mindenki így. Azoknak tényleg segíthet, ha valaki érthetően elmagyarázza minden veszélyét. Persze nem abban a formában, ahogy jelenleg ez folyik.

XoniX 2008.10.09. 17:35:07

Patek: miert rontana el a tartalmat a kulcsiny? Tudatosan valasztom a 'j'-t mint karaktert - meg kell tanulni a lenyegre koncentralni.
kozmo: mindenkinek rosszul esik, ha sokkal rosszabbhoz hasonlitjak. A fu szinte barmi masnal kevesbe rossz - az egyetelen hatranya, hogy nincs azonnali negativ kovetkezmenye a szivasnak. Ha sokat iszol, jon a masnapossag bunteteskepp. Ezzel szemben szinte eleg sokat kell szivni, hogy igazan rosszul legy - de masnapra kutya bajod se lesz. Ez jo is meg nem is: had dontse el mindenki maga, hogy mejiket valasztja.
A mertekletesseg a lenyeg, dehat ez mindenre igaz, csak a fu ellenzo szerint mindenki elobb-utobb heroinista lesz.

hwang 2008.10.09. 18:23:12

"Hogyan mondod meg a 15-16 éves gyerekednek, hogy ne füvezz bazz, mikor ő a pofádba vágja, hogy nem lehet az ördögtől való"

nem is az ördögtől aló...aki ezzel akarja "elijeszteni" a gyerekét, az pofára fog esni...

ha valamit mondok neki, akkor ezeket mondanám el:
A pszichoaktív szerek biztonságos használatának alapjai:

• Nézz utána a fogyasztani kívánt szer és tágabb csoportja egészségügyi kockázatainak és veszélyeinek

• Járj utána, hogy az adott anyag más drogokkal, gyógyszerekkel együtt hogyan hat, bizonyos tevékenységek befolyásolják-e a hatást

• Tanulmányozd a saját egészségügyi állapotod, hajlamaid, családtagok betegségeit

• Gondosan válaszd meg a szer forrását, hogy biztosítsd a korrekt beazonosítást és hatóanyagtartalmat (kerüld az idegen forrásból származó és ismeretlen minőségű anyagokat)

• Informálódj róla, hogy a drog leronthatja-e a vezetői képességet, gépek működtetését vagy a figyelmet a szükséges feladatok ellátására

• A felelősségteljes feladatokat (munka, gyerekkel törődés) a fogyasztó helyett más végezze

• Előzz meg minden előrelátható kockázatot magad és mások számára és vigyázókkal minimalizáld a veszélyeket

• Válassz megfelelő alkalmat és helyszínt a fogyasztásra

• Válaszd meg és mérd ki pontosan a dózist

• Kezdj alacsony dózissal, amíg megismered a reakcióidat, utána használd a legalacsonyabb dózist, ami kiválthatja a kívánt hatást: az alacsonyabb dózisok biztonságosabb dózisok

• Reflexióiddal és a hozzájuk való alkalmazkodással minimalizáld a fizikai és mentális problémák esélyét

• Figyelj fel az egészségedben beállt változásokra, amelyek kapcsolatban állhatnak a fogyasztással

• Változtass használati szokásaidon, ha gátolja a munkádat és a személyes céljaidat

• Tartsd fenn a kapcsolatot a társakkal és a családdal és fogadd el a fogyasztással kapcsolatos visszajelzéseiket

• Kövesd nyomon a reakcióidat különböző szerekre és adagokra, hogy elkerüld a visszatérő hibákat

• Keress fel kezelést, ha szükséges

• Dönts a használat mellőzése mellett, ha nem megfelelő az időpont, gyanús az anyag vagy a helyzet más okból problematikus

8bitbitch (törölt) 2008.10.10. 13:02:31

annyi a lényeg hogy mértékkel kell fogyasztani a dolgokat.
arany középút vági?=)
az sem jó ha valaki egész nap be van tépve(bár volt egy ilyen ismerősöm, nem viccelek, a nap 24 órájában készen volt, és láss csodát az érettségije színötös lett és végig jól tanult,pedig nem egyszer felelt betépve...)
de azért mert hozzá nem értő emberek kitalálták hogy "tíccsukbe" mer skizofrén meg terrorista meg heroinista meg ilyen ista meg olyan ista leszel tőle, ez az ostobaság tetőfoka kéremszépen.

a megoldás talán az lenne ha vádaskodások meg okoskodások helyett informálódnának az emberek...

Natural · http://delta9thc.blog.hu 2008.10.13. 09:22:56

Bizony, Bizony. Fogyaztóvédelem kéne ide, és prevenció. De ha ma beküldök egy félgramm füvet a fogyasztóvédőkhöz, hogy vizsgálják mán be, mivel szórták meg, az tuti hogy lecsücssentenek.

Szondi két apró tesztje 2008.10.27. 21:59:02

"Hogyan mondod meg a 15-16 éves gyerekednek, hogy ne füvezz bazz, mikor ő a pofádba vágja, hogy nem lehet az ördögtől való"

Egyszerűen: megmondom neki h az ő korában még nem kéne, hisz még fejlődésben van, de ha mégis megtenné, akkor legalább ne vezessen, ne keverje alkohollal, ügyeljen h kivel szív és megbízható forrásból szerezze be (esetleg beszerzem én) - ilyesmik.
Ez persze csak akkor lesz igaz, ha legális lesz, addig viszont az osztálytársaitól szerzi a hiteles információkat, mert tőlem meg sem meri kérdezni...
(ez egyébként szerencsére nem igaz, sőt, annyira hitelesnek tűnhettem h hetedikes osztálytársai kínáltak meg engem hasissal vmi rendezvényen...)

Szondi két apró tesztje 2008.10.27. 22:05:20

Az Alkotmánybíróságnak pedig gratulálok h megtartotta magának a kábításhoz való jogot...

8bitbitch (törölt) 2008.11.23. 15:12:59

több mint egy hónapja semmi újabb bejegyzés...
mi van az oldallal?:S
süti beállítások módosítása