Ezt csak azért említem, mert eddig a pillanatig azt hittem, Magyarországon nem létezik olyan hatalmi ág - a rendőrségtől kezdve, a törvényhozókon át a bíróságokig - és nincs az a társadalmi csoport - a legagresszívebb rasszistáktól, a bűnözőkön és nem bűnözőkön át, a herointól teljesen lenyugodott emberekig -, amellyel kvázi drogosként kapcsolatba ne kerültem volna.
Ezért ért teljesen váratlanul egy multinacionális cég, a Pannon reklámkampánya, amely egyik szolgáltatását a következő szlogennel hirdeti: "Engedd szabadon a zenéd" - így, felkiáltójel nélkül. Mi ez a hülyeség, ki találta ezt ki? És mit jelent? És honnan ismerős ez a jelszó?! A kendermagos múlt miatt a lakásom előszobája tele van az egyesület plakátjaival. Na ott megtaláltam a választ. A legelső kendermag tüntetést az "Engedd szabadon a kendert!" szlogennel hirdették, amelyet az "Engedd szabadon az embert!" követett 2004-ben.
Azta: Két értelmes szlogenből - szörnyű erőszak után - egy marhaság lett. Bár, ha jobban belegondolok, valami fejlődés mégis végbement Magyarországon ezen a téren. Kezdődött 2000 körül, amikor a drogosoknak még azt sem hagyták, hogy a véleményüket elmondják, kifütyülték őket, egyesek pedig legott kötelet csavartak volna a nyakukba. Mivel a drogozást törvény bünteti (ma is), a rendőrök buszmegállókban fél gramm fű után kutakodva fiatal gyerekeket zoknira, alsógatyára vetkőztettek, szórakozóhelyen ezreket állítottak sorba, hogy megvizsgálják a pupillákat (van ilyen manapság is), a politikusok pedig a közhangulatra apellálva szavazatok reményében támadták őket (teszik ezt ma is).
A legújabb: drága pénzen tartott, de kreativitásban alulmúlhatatlan reklámosok, marketingesek tőlük lopnak ötletet. Hát, nem lennék most a drogosok helyében, mert ha a mainstream is így kihasználja őket, akkor lassan már drogozni sem lesz érdemes.